woensdag 2 januari 2013

kinderen

17 was ik
ik wist het zeker
heel zeker
moeder wilde ik worden
als het kon
ooit

met Ronald
beleefde ik
het wonder
geboren te worden
als ouder
verlicht waren we
door de geboorten van
Hanan
Yaël
Yoran

woorden, klanken vallen stil
bij zo'n gebeurtenis
een glimlach
die van Ronald
van oor tot oor

opperste blijheid
opperste kwetsbaarheid                     net om het hoekje

met Ronald
beleefde ik
het wonder
groter te groeien
verjaardagen, vakanties, eerste sneeuw,
Sinterklaas, leren fietsen,
overgaan naar de volgende klas,
de middelbare school,
oneindig veel ervaringen
met elkaar


door Ronalds dood
beleven wij
het wonder
van het leven
doorleven wij
het afscheid
de dood

wanneer Hanan au pair is in Parijs,
Yaël prachtig fotografeert voor zijn nieuwe opleiding
en Yoran nu voor zijn eindexamen werkt

wanneer ik
vorige maand
45
ben geworden

zo oud als Ronald geworden is

het leven
de dood
het wonder

dankbaar
ben ik



1 opmerking: