woensdag 28 december 2011

luwte

op deze stille dagen
in de luwte van het jaar
als een voornemen
of vooruit kijken een luxe is

ben jij
in het nu
in dit moment
verder kijken gaat niet
hooguit naar dat wat geweest is

weet dat er een lichtje is
hoe klein ook
het schittert in het donkerste duister
zoals lichtjes gewoon zijn te doen

ik denk aan je
want het is snoeihard werken om het lichtje te volgen




De warmste, zachtste en vrolijkste sjaaltjes heb ik iets voor 13.00 uur achtergelaten bij Hospice Bethlehem in Nijmegen (in de brievenbus). Voor wie het nodig heeft.
Onthul wat je wilt vertellen.

Een warme groet, Mieke

2 opmerkingen:

  1. Dag Mieke,
    Ik lees dat je sjaaltjes achterliet bij het hospice. Warme sjaaltjes op een warme plaats. Ik weet zeker dat ze goed ontvangen worden. Ik ben nu weer even een stukje terug in de tijd, dat is goed. Afscheid van het allerlaatste stukje Peter, zo voelt het. Hij maakte het afscheid van zijn vader niet meer mee. Hij maakt de toekomst niet meer mee, net als Ronald. We starten bijna weer een nieuw jaar, klaar voor een volgend avontuur?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve G,

    Deze laatste dagen van het jaar zijn niet makkelijk. Zeker voor jou onder deze omstandigheden niet. Ik denk veel aan je.

    Ik ben bij je en blijf bij je.
    Klaar om alles met elkaar mee te maken.

    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen